Η πρώτη εντύπωση είναι το παν. Αυτός είναι ο πολύ απλός λόγος για τον οποίο η διακόσμηση βιτρίνας και το visual merchandising μπορούν να διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στην ενίσχυση της απήχησης, της ατμόσφαιρας και της εμπειρίας των πελατών σε ένα κατάστημα. Το αποτελεσματικό visual merchandising μετατρέπει ένα φυσικό ή ψηφιακό περιβάλλον σε επέκταση της εικόνας μιας επωνυμίας.

Τι είναι το Visual merchandising
Το Visual merchandising είναι η πρακτική οργάνωσης και προβολής προϊόντων σε χώρο λιανικής. Χρησιμοποιείται για να τονίσει τα προϊόντα και τα χαρακτηριστικά τους, να κερδίσει την προσοχή των πελατών, να κάνει τους πελάτες να αισθάνονται άνετα και να προωθήσει τις πωλήσεις.
Το αποτελεσματικό visual merchandising χρησιμοποιεί μια σειρά στοιχείων για να αντικατοπτρίζει την εικόνα και την αισθητική μιας επωνυμίας, τόσο μέσα από τη διακόσμηση βιτρίνας , όσο και στο εσωτερικό του καταστήματος
Χρώμα: Διαφορετικά χρώματα αντανακλούν διαφορετικές διαθέσεις και τόνους. Είναι από τα πιο σημαντικά και ενδιαφέροντα σημεία, γιατί πρέπει να είναι ξεκούραστο, να έχει καλή ενέργεια και οι συνδυασμοί του να ταιριάζουν με την εταρική σας ταυτότητα.
Φωτισμός: Φωτίζοντας τα σωστά σημεία, δημιουργείτε στη βιτρίνα ένα σκηνικό που οδηγεί το μάτι εκεί που θέλετε. Μέσα στον χώρο ο φωτισμός βοηθά να παρουσιάζονται σωστά τα προϊόντα και να τονίζονται συγκεκριμένες περιοχές του καταστήματος
Διάταξη: Η διάταξη του χώρου μέσα στο κατάστημα είναι καθοριστική για τον τρόπο με τον οποίο μετακινούνται οι πελάτες, σε ποια σημεία περνούν περισσότερο χρόνο και τι βλέπουν.
Ήχος: Οι ήχοι, όπως οι ήχοι της φύσης, ή η μουσική, προσθέτουν στη συνολική ατμόσφαιρα στο χώρο σας, παρακινώντας τους πελάτες να παραμείνουν για περισσότερη ώρα στο κατάστημα
Οσμή: Ορισμένες μυρωδιές μπορεί να προάγουν διακριτά συναισθήματα, όπως ηρεμία ή ενθουσιασμό. Οι μυρωδιές μπορούν επίσης να πυροδοτήσουν αναμνήσεις και θετικούς συνειρμούς, όπως η μυρωδιά ενός δέντρου κατά τη διάρκεια των διακοπών.
Τεχνολογία. Η τεχνολογία, όπως οι ψηφιακές οθόνες και οι διαδραστικές εγκαταστάσεις, μπορούν να ενισχύσουν την αφοσίωση των πελατών με την επωνυμία σας.

Τα πιο σημαντικά σημεία του visual merchandising
Ξεκινώντας από έξω προς τα μέσα, υπάρχουν τα σημεία που μπορούν να απογειώσουν την εικόνα της επιχείρησης σας και να ενισχύσουν, τις πωλήσεις εντός καταστήματος, πάντα σε συνδυασμό με την εμπορική πολιτική σας και ενδεχόμενα με τη σωστή εφαρμογή του omni chanel
Εξωτερικά στοιχεία: Τα εξωτερικά στοιχεία παρέχουν την πρώτη εντύπωση του πελάτη για το κατάστημα σας. Οι μαρκίζες, πανό, φωτιστικά και τέντες, πρέπει να διατηρούνται πάντα σε άριστη κατάσταση
Διακόσμηση Βιτρίνας. Η διακόσμηση της βιτρίνας απαιτεί ένα σύνολο σύνθετων αποφάσεων, έμπνευσης, ταλέντου και γνώσης. Η προσέλκυση του πελάτη και η προβολή όσο περισσότερων προϊόντων είναι δυνατό σε μία τόσο μικρή επιφάνεια χωρίς να γίνονται κουραστικά. Η αξιοποίηση των κενών σημείων. Οι ταμπέλες, τα κείμενα, ο φωτισμός… Με μία λέξη: Τέχνη!
Μανεκέν: Ο τύπος, το στυλ και η θέση των μανεκέν μπορούν να μεταδώσουν μηνύματα στους πελάτες σας
Design: Τα στοιχεία του design στο κατάστημα σας αποτυπώνουν τη φιλοσοφία της επιχείρησης σας. Τα δάπεδα, τα υφάσματα, οι επενδύσεις στους τοίχους και τις οροφές, ουσιαστικά μιλούν και ενισχύουν το storytelling της επωνυμίας σας
Οθόνες: Οι οθόνες μέσα στο κατάστημα μπορούν να προβάλουν τα προϊόντα σας και τους τρόπους που μπορεί ένα αγοραστής να τα αξιοποιήσει
Ροή και σήμανση: Τα σημεία τοποθέτησης ορισμένων προϊόντων, της ροής των προϊόντων από το μπροστινό προς το πίσω μέρος του καταστήματος, των σημείων πώλησης και των αποδυτηρίων.
Σημεία αγοράς: Η σήμανση, η διακόσμηση και η φυσική δομή των σημείων αγοράς αποτελούν μέρος του visual merchandising
Ομαδοποίηση: Μία καλή ομαδοποίηση των προϊόντων μπορεί να οδηγήσει σε επιτυχημένα cross-selling, αυξάνοντας τον τζίρο ανά πώληση
Πληροφορίες προϊόντος: Το πού και ο τρόπος με τον οποίο κοινοποιείτε τις λεπτομέρειες του προϊόντος, συμπεριλαμβανομένου του μεγέθους των ετικετών και των πινακίδων, της γραμματοσειράς και του τόνου του περιεχομένου.
Βρείτε επαγγελματίες Visual Merchandisers (VM)
To επαγγελματικό Visual Merchandising δείχνει σεβασμό προς τους πελάτες, τους κάνει να νιώθουν άνετα και να εμπιστεύονται την επιχείρηση σας.
Στην Wοrkplaces.gr έχουμε συγκεντρώσει αξιόλογους εκπροσώπους όλων των ειδικοτήτων που χρειάζονται σε έναν επαγγελματικό χώρο. Κάνετε την αναζήτηση σας εδώ
Συντάκτης: Μαρία Πανέλα
Content Quality Control@Workplaces.gr
2 Comments
[…] πολλές πτυχές, όπως σχεδιασμό καταστήματος, τοποθέτηση οθόνης, εξυπηρέτηση πελατών, διαχείριση χρημάτων και […]
[…] πολλές πτυχές, όπως σχεδιασμό καταστήματος, τοποθέτηση οθόνης, εξυπηρέτηση πελατών, διαχείριση χρημάτων και […]